Vişneli Jöleli Tart

Birkaç tarifin birleşmiş hali bu. Tart hamurunu 'Mutfakta Hoş Seda'dan aldım. Kremasını da öyle ama şanti ilave etmedim. Tartı benmaride erittiği çikolatayla kaplamış kendisi. Vaktim dardı, bir dahaki sefere inşallah o şekilde yaparım.
Üstündeki jöleyi de Yeşim Abla'dan aldım. İlk denemem olduğu için ve de kaşık ölçüsünde biraz zorlandığım için jöle beklediğimden biraz daha farklı oldu; yumuşak.
Hazır jöleden şöyle bir farkı da varmış; buzdolabına koyunca kıvamı çok daha fazla katılaşmıyor, diğerinin sıcak haliyle soğuk hali arasında çok fark oluyor oysaki. Aşağıya jöle ölçülerini bir dahaki sefere kendime tavsiye ettiğim şekilde yazıyorum.

Tart Hamuru Malzemeleri
2 yumurta
0,5 su bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı süt
100 gr. eritilmiş tereyağ
1 tutam tuz
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya

Krema Malzemeleri
1,5 su bardağı süt
0,5 su bardağı toz şeker
1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya (veya yarım paket)

Jöle Malzemeleri
1,5 su bardağı vişne (dondurucudan kullandım)
1 su bardağı su
1 tepeleme tatlı kaşığı patates nişastası (diğer nişastalara oranla daha parlak oluyor, jöle görünümü veriyor)
0,5 su bardağı toz şeker

Yapılışı
28 cm.'lik tart kalıbı için malzemeler kek gibi çırpılıp yağlanmış ve unlanmış kalıba dökülüp 170 derecede pişirilir.
İçine pişirilen krema dökülür, üstü için jöle hazırlanıp ılınınca o da dökülür. Ben herşey bittikten sonra üstüne biraz reçel suyu gezdirdim ama maalesef tart hamuruna akıp boyamış kendisini. Bir daha koymayı düşünmüyorum, zaten yeterli aromayı veriyor vişneler.
Buzdolabında dinlenmeye alınır. Servisten bir gün önce yapılması uygundur.
Çok beğendiğimiz hafif bir tatlı oldu. Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X