Ispanaklı Kiş Tarifi

Daha önce de ıspanaklı kiş yapmıştım ama bu daha iyiydi. Dolgusuna krema ekledim, lezzet vermiş. Sonu garanti tariflerden faydalandım, kendisine teşekkür ederim.

Malzemeler
*100 gr. tereyağ,
*1 çay bardağı zeytinyağı,
*1 çay bardağı yoğurt,
*1 yumurta (küçüktü),
*aldığı kadar un (bir kısmı tam buğdaydı),
*yarım paket kabartma tozu,
*tuz (eklemeyi unuttum),
*400-500 gr. ıspanak,
*1 soğan,
*2-3 diş sarımsak,
*zeytinyağı,
*tuz,
*1 paket krema,
*1 su bardağı kaşar rendesi (göz kararı koydum),
*1 yumurta (küçüktü),

Yapılışı
Oda sıcaklığında tereyağla diğer hamur malzemeleri karıştırılarak sertçe bir hamur tutulur. Yağlanmış borcam büyük tart kalıbına yayılır. Borcam olmasa daha iyi pişiyor aslında. Borcam ise fırının 1. seviyesine, daha iletken bir kalıpsa 2. seviyeye yerleştirilip 170 derecede, alt-üst ayarında biraz pembeleşene kadar pişirilir.
Soğan biraz kavrulur, ardından ezilmiş sarımsaklar eklenir. Daha sonra ıspanaklar eklenir ama çok fazla öldürülmez, sadece kabarıklığını kaybetmesi yeterli. Suyu süzülüp ılınması için başka bir kaba alınır. Soğuyunca krema, yumurta ve kaşar rendesi eklenir.
Ispanaklı harç, soğumuş olan kiş hamuruna yayılıp tekrar fırına verilir. 2. seviyede, 180 derecede, alt-üst ayarında ve yaklaşık 40 dakika pişirilir veya değişik fırın ayarlarına göre ifade edecek olursak; fazla pembeleşmeden alınır.
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X