(Çikolatalı) Fındık Kreması

Meşhur bir markanın bayılarak yediğimiz fındık kremasına benzemiyor, baştan uyarayım. Hatta diğerlerine de benzemiyor ama çikolata ve az miktarda fındıkla karıştırılmış margarin yemek istemediğim için böyle bir şey denemek istedim. İlhamımı hafiftarif'ten aldım.

Malzemeler
300 gr. fındık
100 gr. bal
1 çay bardağı su
100 gr. bitter çikolata

Yapılışı
Önce fındıklar rondoda çekilir yeterli olmazsa blender ile de çekilir. Olabildiğince kremsi bir hal alır. Nohuttan humusa geçiş gibi zorlu bir aşama bu. Sonra bal eklenip karıştırılır. Bu haliyle de profiterol hamurunun yumurta yedirilmemiş hali gibi oluyor, yani o halde ekmeğe sürülmez bence. İçine yarım çay bardağı su eklenip (çikolatasız) fındık kreması olarak kullanılabilir bu aşamada. Ama tadını bilmiyorum çünkü ölçüsü bozulmasın diye tadına bakmadım. Çikolata ekleyeceğim için yarım çay bardağı daha su ekledim ve sonra da benmaride eritilmiş çikolatayı ekledim. Fotoğraftaki 2 kabı dolduracak miktarda çıkıyor, çay kaşığını da ölçek olsun diye koyduk.
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X