Zeytinyağlı Nohut

Etsiz nohutu ilk defa deniyorum, biraz atraksiyonlu olsun diye internetten araştırdım. Diyetisyen Aysen Arıcan'ın tarifinden esinlenerek yaptım.

Malzemeler,
2 su bardağı nohut (haşladıktan sonra birazını pilavda kullandım),
1 soğan,
2 diş sarımsak,
1 çay bardağı zeytinyağı,
1/2 tatlı kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığına yakın tuz,
1 domates rendesi (ya da 1 tatlı kaşığı domates salçası),
1 tatlı kaşığı biber salçası,
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber,
biraz pul biber, isot, nane, kekik, kara biber (tercihe bağlı),

Yapılışı
Nohut haşlanır ve süzülür. (Kaynamaya başladığında köpüklerini alıyoruz ki, gaz yapmasın. Forumdan öğrenmiştim.)
Yağda soğan kavrulur, biraz pembeleşince içine sarımsak rendesi de eklenir. Bir iki defa karıştırılıp salça eklenir. Ardından domates rendesi ilave edilip suyu çekene kadar pişirilir. Nohut, sıcak su, tuz, baharatlar eklenip kısık ateşte biraz tıkırdatılır. Demlenmeye bırakılır.
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X