Üzümlü Pastane Kurabiyesi

Bu tarif aslında böyle değildi, baktım üzümü çok gelecek, yoğurt ekledim, un ve şeker ekledim; tarif aşağıdaki hale geldi. O yüzden link vermiyorum. Bir dahaki sefere doğru düzgün yapmayı becerebilirsem kaynağı da yazarım inşallah.


Malzemeler,
125 gr oda sıcaklığında tereyağ,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 çay bardağı yoğurt,
3/4 su bardağı pudra şekeri,
1 yumurta,sarısı üstü için ayrılır,
aldığı kadar un,
1 paket kabartma tozu,
1 tatlı kaşığı vanilya,
1 su bardağı kuru üzüm ,bence 2 çay bardağına indirilebilir,
1/2 su bardağı ceviz içi ,1 çay bardağına indirilebilir,

Yapılışı
Önce ilk 5 malzeme yoğrulur, sonra un, kabartma tozu ve vanilya eklenir. Kulak memesi kıvamı denilebilir, tezgaha yapışmayacak kıvam yeterli. Kuru üzüm ve ceviz -yarı yarıya fındık ilave ettim- eklenip tezgahta merdaneyle açılır. Baklava dilimi şeklinde kesilip yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Yumurta sarısı sürülüp çatalla çizilir. 180 dereceli fırında yaklaşık 20 dakika pişirilir. Bu ölçüden 41 tane çıktı ama galiba biraz ince açmışım hamuru (4 mm gibiydi).
Püf Noktası: Hamuru masada açmıştım, keserken içim cız etti. Çünkü üzüm ve cevizleri kesmek için biraz daha fazla kuvvet harcamak gerekiyor, masanın kaplamasını çizer miyim diye korka korka kestim, bence sinide yapmak lazım bu kısmını.
Kaynak.Buzlu Badem
X